Regeneracja DPF filtrów cząstek stałych — ile kosztuje i jak to się robi?

Samo czyszczenie filtra DPF nie wystarcza? Odkryj tajniki regeneracji DPF filtrów cząstek stałych — rewolucyjnego sposobu na poprawę wydajności Twojego auta i ochronę środowiska! Sprawdź, na czym polega proces regeneracji DPF, jaki jest koszt regeneracji filtra FAP / DPF i skorzystaj z naszej oferty!

TEL: 604 057 809

DPF / GPF / FAP co to takiego?

regeneracja-i-czyszczenie-dpfJPEG

Filtry DPF i FAP oraz GPF to różne rodzaje filtrów stosowanych w układach wydechowych samochodów, które mają na celu redukcję emisji szkodliwych substancji.

DPF (Diesel Particulate Filter): DPF to filtr cząstek stałych, który głównie stosuje się w samochodach z silnikami Diesla. Jego zadaniem jest przechwytywanie i zatrzymywanie mikroskopijnych cząstek stałych, takich jak sadza, które powstają w wyniku spalania oleju napędowego w silniku. DPF działa na zasadzie mechanicznego filtrowania, a z czasem, w miarę gromadzenia się cząstek, może wymagać regeneracji, aby utrzymać odpowiedni przepływ spalin.

GPF (Gasoline Particulate Filter): GPF to filtr stosowany w samochodach z silnikami benzynowymi. Jego funkcja jest podobna do DPF, polega na przechwytywaniu mikroskopijnych cząstek stałych powstających podczas spalania benzyny. W miarę jak cząstki gromadzą się w filtrze, jego przepuszczalność spada, co może wymagać regeneracji lub czyszczenia.

FAP (Filtre à particules): FAP to odpowiednik DPF w języku francuskim. To również filtr cząstek stałych stosowany głównie w samochodach z silnikami Diesla. Jego zadaniem jest przechwytywanie i zatrzymywanie cząstek stałych, takich jak sadza, by zmniejszyć emisję zanieczyszczeń.

Skontaktuj się z nami »

Jak działa sprawny filtr cząstek stałych?

Sprawny filtr (DPF, GPF, FAP) w układzie wydechowym samochodu jest kluczowym elementem redukcji emisji szkodliwych zanieczyszczeń do atmosfery. Jego działanie opiera się na zasadach fizycznych i chemicznych, które umożliwiają przechwyt i retencję mikroskopijnych cząstek stałych powstających w procesie spalania paliwa w silniku.

Filtr cząstek stałych jest wykonany z porowatej struktury ceramicznej lub metalowej, która jest zdolna do zatrzymywania nawet najmniejszej ilości cząstek stałych. Spaliny przechodzą przez strukturę filtra, a większe cząstki sadzy i popiołu pozostają zatrzymane na jego powierzchni lub wewnątrz porów. Cząstki stałe, takie jak sadza, popiół i inne zanieczyszczenia, osadzają się na powierzchni filtru oraz w jego porach. Stopniowo gromadzą się, tworząc warstwę osadu.

W miarę jak spaliny przepływają przez samochodowy filtr, mniejsze cząstki przenikają przez jego porowatą strukturę, podczas gdy większe zostają zatrzymane. To umożliwia czyszczenie spalin przed ich wydostaniem się do atmosfery. Rosnąca warstwa osadu sprawia, że przepływ spalin może być ograniczony. Aby przywrócić pełny przepływ i sprawność filtra, konieczne jest usunięcie zgromadzonych cząstek. W tym celu stosuje się różne metody regeneracji, takie jak wypalanie czy metoda hydrodynamiczna.

W przypadku wypalania temperatura spalin jest zwiększana, aby spalić nagromadzone cząstki stałe i sadzę. Ten proces odbywa się zwykle automatycznie w trakcie jazdy, przy wyższych prędkościach lub obrotach silnika, kiedy temperatura spalin jest wystarczająco wysoka. Dzięki sprawności filtracji, cząstki stałe i zanieczyszczenia są zatrzymywane przez filtr, co pozwala na ograniczenie ich emisji do atmosfery. To pomaga w redukcji negatywnego wpływu spalin na środowisko i zdrowie ludzi.

Sprawdź dojazd »

Metoda wypalania filtra DPF – jak oczyścić zapchany filtr cząstek stałych?

Metoda wypalania zatkanego filtra DPF zapewnia (Diesel Particulate Filter) skuteczną formę regeneracji tego filtra w przypadku nagromadzenia zanieczyszczeń, takich jak sadza i popiół. Procedura polega na podniesieniu temperatury spalin, co pozwala oczyścić spaliny z cząstek stałych i przywrócenie właściwej przepustowości filtra.

W samochodach osobowych proces usuwania z filtra osadów rozpoczyna się od monitorowania stanu filtra przez system zarządzania silnikiem. Gdy przepływ spalin jest ograniczony, inicjowana jest regeneracja pasywna. Poprzez dostosowanie parametrów spalania, jak ilość wtryskiwanego paliwa czy moment wtrysku, silnik generuje wyższą temperaturę spalin. Samochodowy filtr cząstek stałych ma poprzez wzrost temperatury prowadzić do spalania sadzy i popiołu, co skutkuje redukcją zanieczyszczeń. Proces jest monitorowany, a po zakończeniu temperatura wraca do normalnych poziomów.

Czyszczenie filtrów cząstek stałych za pomocą wypalenia może również odbyć się podczas jednostajnej szybkiej jazdy na autostradzie, działającej w sposób zbawienny dla rozpoczętego procesu regeneracji filtra. Regularne doprowadzanie do procesu usuwania z filtra osadów w ten sposób jest kluczowy dla skutecznego czyszczenia i regeneracji filtru bez konieczności ingerencji osób trzecich. Czyszczenie w ten sposób filtra cząstek DPF pozwala cieszyć się sprawnym pojazdem przez długie lata.

Metoda hydrodynamiczna – filtr cząstek stałych jak nowy

Metoda hydrodynamiczna to nowatorskie podejście do odnawiania filtrów cząstek stałych, w tym DPF. Poprzez wykorzystanie specjalnych roztworów chemicznych, ta technologia umożliwia skuteczne czyszczenie z filtra cząstek stałych, co pozwala przywrócić mu właściwą przepustowość.

Proces polega na wprowadzeniu roztworu do filtra za pomocą układu wtryskowego. Roztwór oddziałuje z sadzą, popiołem i innymi osadami, rozpuszczając je i usuwając. Metoda ta jest delikatniejsza dla filtra niż tradycyjne wypalanie przy zastosowaniu wysokiej temperatury, co pozwala na skuteczne oczyszczenie nawet mocno zapchanych filtrów. Dzięki zastosowaniu tej metody wydajność silnika poprawia się, emisja szkodliwych substancji maleje, a także regeneracje są mniej częste, co wpływa korzystnie na ekonomiczność użytkowania pojazdu.

Ile trwa regeneracja filtra DPF?

Czas trwania regeneracji filtra DPF może się różnić w zależności od wybranej metody oraz stopnia zapchania filtra. W przypadku wypalania filtra proces ten może trwać od kilku do kilkudziesięciu minut, w zależności od parametrów silnika i układu zarządzania spalaniem. Regeneracja przy wykorzystaniu hydrodynamiki zajmuje nieco więcej czasu, jednak może być bardziej elastyczna i dostosowana do potrzeb filtra.

W naszym serwisie możesz liczyć na możliwie najkrótszy czas realizacji takiej usługi, oczywiście do pewnego stopnia zapełnienia filtra, oraz przyjazną i profesjonalną atmosferę podczas oczekiwania na wykonanie regeneracji.

Ile kosztuje regeneracja DPF?

Usługa regeneracji filtra DPF może mieć zróżnicowaną cenę z uwagi na wiele czynników, jednak możesz mieć pewność, że nasza oferta będzie dla Ciebie najkorzystniejsza. Inwestując w nasze usługi, nie tylko polepszysz wydajność swojego pojazdu, ale także wpłyniesz pozytywnie na stan środowiska oraz swój portfel. Usługa regeneracji i czyszczenia DPF jest znacznie lepszym pomysłem niż usunięcie filtra. Regeneracja filtra cząstek stałych pozwala ograniczyć emisję szkodliwych substancji do środowiska, natomiast usunięcie filtra DPF naraża właściciela pojazdu na liczne dodatkowe koszty w późniejszym czasie.

W naszym autoryzowanym warsztacie cena regeneracji FAP / DPF i profesjonalnego czyszczenia filtra wynosi jedynie 350 złotych, a do tego należy doliczyć jedynie opłatę za demontaż i montaż filtra. Wybierając naszą ofertę, wybierasz pewność profesjonalnego podejścia, troskę o środowisko oraz korzyści finansowe.

Ile wytrzymuje DPF po regeneracji?

Wytrzymałość filtrów po fabrycznej regeneracji zależy od wielu czynników, takich jak jakość przeprowadzonej regeneracji, styl jazdy, rodzaj paliwa, warunki eksploatacji i ogólna konserwacja pojazdu. Dobrej jakości regeneracja, przestrzeganie zaleceń producenta oraz odpowiednie zachowanie podczas użytkowania pojazdu mogą znacznie wpłynąć na długowieczność i wydajność filtru po regeneracji.

Jeśli regeneracja została przeprowadzona profesjonalnie i dokładnie, uprzednio zatkany DPF powraca niemal do parametrów filtra, który dopiero opuścił fabrykę. Oznacza to, że filtr będzie w stanie efektywnie przechwytywać i zatrzymywać cząstki stałe, redukując emisję szkodliwych substancji. Niemniej jednak istotne jest, aby przestrzegać pewnych praktyk i zaleceń, aby utrzymać wysoką wydajność DPF po regeneracji, takich jak np. unikanie krótkich tras, aby ograniczyć efekt DPF-u niedopalonego podczas rozpoczętego procesu regeneracji. Jeśli już niedługo po dokonaniu regeneracji DPF się zapycha, może to być właśnie następstwem nieprzestrzegania zaleceń specjalistów wykonujących usługę.

Dlaczego to my najlepiej zregenerujemy Twoje filtry DPF, FAP

W Twoim samochodzie znajduje się zapchany filtr DPF, a ty zaczynasz rozważać zakup nowego filtra DPF? Nasz warsztat specjalizuje się w regeneracji i naprawie filtrów cząstek stałych DPF, FAP i innych elementów redukujących emisję spalin. Dysponujemy doświadczeniem oraz nowoczesnymi technologiami, które pozwalają nam efektywnie i bezpiecznie dokonywać regeneracji filtrów cząstek stałych DPF. Regenerujemy filtry DPF przy pomocy różnych metod, takich jak wypalanie oraz czyszczenie filtra DPF metodą hydrodynamiczną. Dzięki temu możemy dostosować się do indywidualnych wymagań każdego klienta.